Diagnoza

Nasza Poradnia prowadzi szeroki zakres diagnostyki psychologicznej, pedagogicznej i logopedycznej.

Posiadamy uprawnienia m.in. do opiniowania o dostosowaniu wymagań edukacyjnych z uwzględnieniem szczególnych warunków egzaminowania dla uczniów mających specyficzne trudności w uczeniu się.

ZAPEWNIAMY:

PROFESJONALNIE PRZYGOTOWANĄ KADRĘ ZŁOŻONĄ Z DOŚWIADCZONYCH SPECJALISTÓW:

  1. psychologa – terapeuty
  2. pedagoga, oligofrenopedagoga
  3. logopedy, neurologopedy

Poradnia wydaje opinie w sprawach:

  1. wcześniejszego przyjęcia dziecka do szkoły;
  2. odroczenia rozpoczęcia spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego;
  3. objęcia ucznia nauką w klasie terapeutycznej;
  4. dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb ucznia;
  5. specyficznych trudności w uczeniu się (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia);
  6. objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną w przedszkolu;
  7. objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną w szkole lub placówce;
  8. zwolnienia do końca danego etapu edukacyjnego ucznia z wadą słuchu, z głęboką dysleksją rozwojową, z afazją, z niepełnosprawnościami sprzężonymi lub z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, z nauki drugiego języka obcego nowożytnego;
  9. spełniania przez dziecko odpowiednio obowiązku szkolnego lub nauki, poza przedszkolem, oddziałem przedszkolnym lub inną formą wychowania przedszkolnego i obowiązku szkolnego lub obowiązku nauki poza szkołą;
  10. braku przeciwwskazań do wykonywania przez dziecko pracy lub innych zajęć zarobkowych;
  11. pierwszeństwa w przyjęciu ucznia z problemami zdrowotnymi do szkoły ponadgimnazjalnej;
  12. udzielenia zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki;
  13. udzielenia zezwolenia na zatrudnienie młodocianego w celu przyuczenia do wykonywania określonej pracy lub nauki zawodu;
  14. innych, zgodnie z potrzebami dziecka.

Obejmujemy pomocą diagnostyczną i terapeutyczną zarówno dzieci, młodzież, jak i osoby dorosłe w zakresie:

  1. specyficznych trudności w poprawnym pisaniu i czytaniu, nauce matematyki;
  2. dysleksji rozwojowej (diagnoza i terapia);
  3. terapii pedagogicznej (zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, wieloprofilowego usprawniania);
  4. terapii psychologicznej;
  5. nadpobudliowości psychoruchowej;
  6. zaburzeń zachowania;
  7. zaburzeń emocjonalnych;
  8. zaburzeń nerwicowych i związanych ze stresem;
  9. depresji;
  10. diagnozy i terapii logopedycznej;