Nasza Poradnia prowadzi szeroki zakres diagnostyki psychologicznej, pedagogicznej i logopedycznej.
Posiadamy uprawnienia m.in. do opiniowania o dostosowaniu wymagań edukacyjnych z uwzględnieniem szczególnych warunków egzaminowania dla uczniów mających specyficzne trudności w uczeniu się.
ZAPEWNIAMY:
PROFESJONALNIE PRZYGOTOWANĄ KADRĘ ZŁOŻONĄ Z DOŚWIADCZONYCH SPECJALISTÓW:
- psychologa – terapeuty
- pedagoga, oligofrenopedagoga
- logopedy, neurologopedy
Poradnia wydaje opinie w sprawach:
- wcześniejszego przyjęcia dziecka do szkoły;
- odroczenia rozpoczęcia spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego;
- objęcia ucznia nauką w klasie terapeutycznej;
- dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb ucznia;
- specyficznych trudności w uczeniu się (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia);
- objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną w przedszkolu;
- objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną w szkole lub placówce;
- zwolnienia do końca danego etapu edukacyjnego ucznia z wadą słuchu, z głęboką dysleksją rozwojową, z afazją, z niepełnosprawnościami sprzężonymi lub z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, z nauki drugiego języka obcego nowożytnego;
- spełniania przez dziecko odpowiednio obowiązku szkolnego lub nauki, poza przedszkolem, oddziałem przedszkolnym lub inną formą wychowania przedszkolnego i obowiązku szkolnego lub obowiązku nauki poza szkołą;
- braku przeciwwskazań do wykonywania przez dziecko pracy lub innych zajęć zarobkowych;
- pierwszeństwa w przyjęciu ucznia z problemami zdrowotnymi do szkoły ponadgimnazjalnej;
- udzielenia zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki;
- udzielenia zezwolenia na zatrudnienie młodocianego w celu przyuczenia do wykonywania określonej pracy lub nauki zawodu;
- innych, zgodnie z potrzebami dziecka.
Obejmujemy pomocą diagnostyczną i terapeutyczną zarówno dzieci, młodzież, jak i osoby dorosłe w zakresie:
- specyficznych trudności w poprawnym pisaniu i czytaniu, nauce matematyki;
- dysleksji rozwojowej (diagnoza i terapia);
- terapii pedagogicznej (zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, wieloprofilowego usprawniania);
- terapii psychologicznej;
- nadpobudliowości psychoruchowej;
- zaburzeń zachowania;
- zaburzeń emocjonalnych;
- zaburzeń nerwicowych i związanych ze stresem;
- depresji;
- diagnozy i terapii logopedycznej;